Pošta je kupila Intereuropo, da je ja ne bi kupili tujci


Tako kot nekoč Laško Union samo zato, da ga ne bi kupil Interbrew. Pošta?! Podjetje, ki niti sebe ne zna posodobiti?!

Slovensko logistično podjetje Intereuropa iz Kopra je že dlje časa naprodaj. Večinski lastniki — po finančnem prestrukturiranju podjetja so to SID banka, NLB, Gorenjska banka, SKB banka in Banka Intesa Sanpaolo, ki so Intereuropine dolgove spremenile v lastniške deleže — našle kar v Pošti Slovenije. Ta naj bi kupila 72,14% podjetja in s tem postala največje logistično podjetje v Sloveniji.

Tipično za Slovenijo je, da ne gre za prvi poskus prodaje podjetja (ta je bil 2016), ki je bilo nekoč »družbena lastnina«, zdaj, drugič pa naj bi šlo do končnega cilja vse po načrtih.

Če ste slučajno pozabili, zakaj je Intereuropa naprodaj, naj obnovim zgodbo:

Se spominjaš Andreja Lovšina?

Podjetje je zašlo v finančne težave in na rob stečaja. To je bilo v času vodenja Andreja Lovšina, ki je v ruskem Čehovu nameraval postaviti logistični terminal. Nakup zemljišč je takrat stal več kot 140 milijonov evrov, Intereuropa pa je na koncu terminal prodala za 45 milijonov.

Sojenje zaradi zlorabe položaja se je začelo pred nekaj leti, 10 let po vloženih ovadbah. Na koprskem sodišču pojasnjujejo, da bo potrebno glavno obravnavo začeti znova zaradi zamenjave sodnika. Doslej jim ni uspelo niti zaslišati priče v Ruski federaciji prek videokonference. Glavna obravnava bo predvidoma razpisana v drugi polovici leta.

Kupcev zadolžene Intereurope ni bilo veliko. Poleg Pošte Slovenije še turški, ciprski in britanski logisti. Na koncu je kot drugi finalist ostala družba Xpediator iz Velike Britanije, ki je oddala najvišjo prevzemno ponudbo v višini 115 milijonov evrov. S tem bi prevzeli tudi okrog 70 milijonov posojil Intereurope.

Britanci so ponujali 10 milijonov več kot Pošta Slovenije. Cilj prodajalca pa čim višja cena. Torej bi moral biti kupec že izbran.

V bistvu država

A se je začelo zapletati. Kot v toliko drugih primerih pri nas, na primer v Telekomu, NLB in še ponekod. Eni bi prodali podjetje, drugi ga ne bi. Eni ga nikakor ne bi prodali tujcem, četudi gre za strateškega lastnika, ki dokazano posluje bolje in učinkoviteje, drugi ga ne bi prodali niti domačemu kupcu, temveč bi najraje še naprej motovilili po svoje.

Čez Pošto Slovenije imam kot uporabnik njihovih klasičnih poštnih storitev marsikaj za povedati že leta. Gre za eno najbolj rigidnih, zastarelih in vizualno strašljivih, kramarskih storitvenih družb, ki so nam ostale iz nekega prejšnjega družbenega sistema. Kako posluje njihov logistični del, ne vem. Pričakujem pa prav v teh dneh pošiljko in zanjo sem sem od Pošte že prejela informacijo, da je na poti.

Pošta Slovenije je podjetje v 100-% državni lasti. Resda deluje na trgu in stroškovni del njihove bilance ne gre iz proračuna Republike Slovenije. A kljub temu se je težko izogniti razmišljanju, da Intereuropo v resnici kupuje država. V to, da je država lahko dober lastnik, ne verjamem. Vsaj ne Slovenija. Statistični vzorec uspešnih državnih podjetij je pač premajhen, politične igrice z njimi pa prepogosto kadrovske in razvojne tragedije v več dejanjih.

Zato me nakup Intereurope s strani Pošte Slovenije v resnici skrbi. En slab lastnik, ki ne zmore posodobiti svoje lastne dejavnosti vsaj na leto 2019, če že ne na 2025, pač ne prepriča v sposobnost posodobiti in dvigniti dejavnost kupljene družbe, ki potrebuje prav to, česar kupec ne premore.

Upanje in jasnovidnost

Primer me spominja na prvo prodajo Pivovarne Union, ki jo je na koncu kupila Pivovarna Laško. Samo zato, da je ni kupil belgijski Interbrew. In samo zato, da so slovenski politiki obdržali peskovnik, v katerem so lahko še naprej delali kupčke in gradove in kopali luknje in podjetje izmučili do onemoglosti. Še dobro, da jim to ni uspelo in da Union danes s tujim, strateškim lastnikom, nadaljujejo svoje pivovarsko poslanstvo.

Podjetje Intereuropa zaposluje čez 1300 ljudi. Sindikalne predstavnike sodeč po medijskih zapisih ne zanima, kakšne nove vsebine in posle bo novi lastnik pripeljal v Intereuropi, kako bo organizirano delo, na katerih novih trgih in s katerimi novimi poslovnimi partnerji, kar bi pomenilo novo rast, temveč predvsem: »Zanima nas tudi, ali bo sedež družbe tukaj, ali bo obstala firma Intereuropa ali bo pripojena družba. Na koncu koncev, vsa podjetja iz Kopra bežijo. Naj še Intereuropa gre, potem se lahko vprašamo, kaj bo s Koprom in Obalo.«

Kot upanje, da se dosedanji vzorci slovenskih prodaj in nakupov podjetij ne bodo ponovili, nam ostane le še standardno zapisano sporočilo direktorja Pošte Slovenije Dušana Novaka:

»Skupaj bomo postali vodilni regionalni operater na logističnem področju. Konsolidacija storitev obeh družb bo združeni skupini omogočila hitrejšo rast ter sinergije na področju stroškov in investicij. Prepričani smo, da bo združitev učinkovito vplivala na rast dobičkonosnosti.«

Njegova vizija je še, da skupaj postanejo vodilni, samostojni in neodvisni ponudnik logističnih in paketnih storitev za končne kupce v regiji, ki ga bo odlikovala visoka kakovost in odlična uporabniška izkušnja.

Uresničevanje teh misli nas čaka v bližnji prihodnosti. Če ste jasnovidec, pa tudi že veste, kako se bo to končalo.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s