To ni glasba – to je denar, politika in marketing


Eurosong je za nami. Stavnice nam za ManuEllino Red and Blue niso napovedovale uvrstitve v finala in niso se zmotile. Velikega projekta RTV SLO je bilo konec v četrtek. Koliko črnila smo v Sloveniji že prelili za Eurosong, koliko tipkovnic smo ogulili, pa nihče od piscev ni dosegel nobenih sprememb. RTV SLO, “lastnica” tega projekta, ima nataknjene svoje plašnice in projekt vodi ležerno, brez sprememb že leta. Samo naš lokalni izbor nenehno nekaj spreminjajo, da ostajamo gledalci vsako leto do konca zbegani; od tistega trenutka dalje, ko dobimo zmagovalca, pa je zanje zgodba končana. Namesto, da bi se s še večjim tempom  nadaljevala.

Eurovision_Song_Contest_2016_Stockholm28012016.png

Glasba je le del Evrovizije 

Eurosong je res vse drugo prej, kot glasbeno tekmovanje. Samo da tega nihče ne prizna. Najprej je to tekma denarja. Toliko, kot vložiš, toliko lahko pričakuješ nazaj. Če nacionalno zmagovalno ekipo prepustiš samo sebi in se ta ukvarja s tem, kako bo posnela TV spot, kakšna bo njena garderoba, ali je treba pesem še kaj prirediti, kam in komu jo bodo sploh poslali čez mejo v predvajanje, če ta ekipa sama išče sponzorje (in jih na koncu, hvala bogu, celo dobi), potem si ne ustvarjajmo lažnih upanj, da je finale dosegljivo. Eurosong je tudi politika. Glasovanje zelo jasno pokaže katere narodnosti so si blizu, kje se ustvarjajo zavezništva, čezmejne simpatije, kje se jezikovno in kulturno razumejo. Na koncu pa je Eurosong predvsem en velik marketing, ki ga tisti, ki to naravnanost razumejo, znajo  spretno in profesionalno izkoristiti, Slovenija pač ne.

Nacionalni projekt

Če se gre RTV SLO projekt Eurosonga, mora biti to nacionalni projekt, saj gre za institucijo, ki deluje v javnem interesu. Tudi odločitev o zmagovalcu je ljudska, ta pa zastopa Slovenijo kot državo. In če RTV SLO ta projekt uvršča med svoje mednarodne projekte, potem mora zanj zagotoviti sredstva in svojo strokovno ekipo, ki projekt vodi. Nikakor pa ne sme RTV SLO dopustiti, da po zmagi ostane zmagovalna ekipa tako rekoč sama in prepuščena svoji lastni iznajdljivosti in iniciativi, medtem, ko imajo na RTV SLO rezerviran denar za močno delegacijo za udeležbo na Eurosongu, od katere večji del članov nima tam kaj iskati.

Zmaga ni naš cilj

Ob odločitvi za Eurosong je potrebno najprej postaviti cilje, ki jih podpira dobro pripravljen marketinški in komunikacijski načrt. Mi pa se najprej odločimo, da na Eurosong gremo, potem pa za to nimamo prave pesmi, nimamo denarja, nimamo idej, nimamo končnih ciljev. To je nekako tako, kot bi podjetje za svoj cilj opredelilo, »da bo sodelovalo na tenderju«. Kajti Eurosong ni nič drugega kot tender, na katerem vsaka država odda svojo najboljšo ponudbo. Mi si torej za cilj izberemo sodelovanje na tenderju, ni  pa naš cilj dobiti posel. Torej, če želimo na Eurosongu zmagovati, je najprej treba imeti zmago za cilj. Treba je ustvarjati pesmi, ki ne bodo blizu le nam, temveč tudi zadostnemu številu Evropejcev. Treba je presoditi, kako in kje bomo našo zmagovalno pesem promovirali, zakaj ravno tam, kaj je treba za to narediti, kje tudi kaj lobirati, se mora zato izvajalec naučiti nekaj stavkov Ruščine, Švedščine, Srbščine…, da bo ob promocijskem obisku te države publiko primerno nagovoril. Treba je presoditi ali je angleški FB profil zmagovalca dovolj ali je potrebnih več jezikovnih različic in angažirati vesoljno Slovenijo, da se vest, ekipa in pesem razširita od Madeire do Avstralije. YouTube je zgolj običajna glasbena vizitka, domisliti je treba še kakšno drugo viralno ali drugače zasnovano akcijo itd., ker denarja pač ni.

Marketing tega projekta niti ne povoha

Na RTV SLO je potrebno oblikovati ekipo, ki bo do konca podpirala vsakokratnega zmagovalca ali zmagovalko. Najbolj enostavno je RTV SLO organizirati nacionalno tekmovanje za Eurosong, kajti zanj že vse imajo: imajo svoj oder, dvorano, termin v programski shemi, kamere, imajo celo svoj orkester, pripravijo razpis, ki ga napišejo ljudje, ki tako ali tako tam dobivajo plačo, skratka imajo celoten sistem, ki ga plačujejo z Eurosongom ali brez. Izziv nastane šele takrat, ko nacionalnega zmagovalca dobimo. To pa zato, ker nacionalna RTV SLO, ki ji je z obveznim plačilom naše naročnine prihranjen dobršen del tržne borbe, ne razume marketinške naravnanosti. Marketing ni samo nekaj malega oglaševanja. Je pa oglaševanje del marketinga. Marketing je najprej odlično poznavanje okolja, v katerem (produkt, storitev) pevec ali pesem živita in delujeta. Marketing je poznavanje tistih ki telefonsko glasujejo, njihovih glasbenih okusov, jezikovnih preferenc, temperamenta. Marketing so zgodbe, barve, stil, glas, obleka, frizura, pesem. Marketing je  ustvarjanje vrednosti za kupca, v našem primeru za poslušalca. In prav tega na RTV SLO ne znajo. Ustvarjati vrednosti, namreč.

ManuElla je pesem izvedla povsem korektno. Gotovo je dala od sebe najboljše, kar v teh okoliščinah zmore. In to si upam trditi tudi za vse dosedanje glasbenike, ki smo jih poslali na to tekmovanje. Eurosong je prevelika in preveč mamljiva karierna priložnost, da bi izvajalci priprave nanj vzeli šlampasto.

Vsako leto pa ostaja odprto vprašanja ali je to, kar za Eurosong naredi RTV SLO, res največ, kar ta institucija zmore. Če je tako, predlagam, da udeležbo na tem natečaju črtamo in naših ciljev in si postavimo druge, bolj ambiciozne. Nihče me namreč ne bo prepričal, da je takšen nastop dober, ker gre za promocijo Slovenije. Figo! S takšnim pristopom le še utrjujemo svojo pozicijo na repu prepoznavnosti in vsesplošne nenaklonjenosti Evropejcev.

Advertisements

4 thoughts on “To ni glasba – to je denar, politika in marketing

  1. TV Slovenijo bo treba temeljito obrnit na glavo in začet delat kot podjetje. Nič več našega dnarja, da se se brezskrbno futrajo brez, da mignejo s prstom. Menjava celotnega vrha in več delat.

    Všeč mi je

    • Doris, tudi to bi bila ena od rešitev za nacionalno RTV, če ne gre drugače. Je pa nekaj nacionalnih TV postaj, ki v državni lasti povsem dobro delujejo in služijo javnemu namenu. Po teh bi se morali zgledovati, če želimo visoko kvalitetno javno televizijo. Lepo pozdravljam, Darinka

      Všeč mi je

  2. hoj
    Kaj cvilte? Nacionalka dobro opravlja svoje delo pranja možganov ovčk. In ko nekdo uide delo potem dobro opravi POP kanal skupaj z A kanalom.
    čao

    Všeč mi je

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s