Nespodobno povabilo


Živimo v času, v katerem se vedenjski vzorci in načini poslovanja vsakodnevno spreminjajo. Soočamo se s povsem novimi, spretnimi in zelo »smart« pristopi, pa na drugi strani tudi s pritlehnimi, podlimi in povsem neetičnimi ravnanji ponudnikov do potencialnih kupcev. Eni ali drugi, roko na srce, to počenjajo zato, da v nas spodbudijo potrebo po nakupu novih reči ali storitev, za katere še včeraj sploh nismo vedeli, da obstajajo, kaj šele da jih potrebujemo. Od jutri dalje pa nam brez njih sploh ni živeti.

images

Ne sodim med brezglave nakupovalce. Odločam se po premisleku in skozi značilne marketinške faze: veseli me nov produkt in vsaka nova storitev, kar z navdušenjem pozdravim, sledi malo raziskave, kakšen prijateljski nasvet, morebitna referenca, nato pa tudi preizkus, če me vse prej našteto prepriča.

Hvala, ker ste prebrali tale uvod, a vam tole pišem zaradi poučne zgodbe dveh konkurenčnih, storitveno naravnanih podjetij, da se boste v podobnih primerih znali pravilno odločati.

Uporabljam storitve podjetja A. Že vrsto let. Moje zadovoljstvo z njihovimi storitvami je na ravni ocene »price:performance = OK«. Ko potrebujem pomoč ali nasvet, ga tudi dobim, za to pa je dovolj že telefonski razgovor. Če bi kot ženska parafrazirala to razmerje, bi rekla, da sem v dolgoletni stabilni zvezi, brez večjih pretresov.

Ko pride na pot drugačen »zapeljivec«

Potem pa sem nedavno, do konca presenečena, prejela klic prodajnega referenta konkurenčnega podjetja B. Presenetljivo dobro je bil informiran o storitvah, ki jih uporabljam, kakor tudi, kdaj bo potrebno dosedanje razmerje s podjetjem A obnoviti. Prav tako je vedel, da me bo zato moj ponudnik v kratkem poklical, da urediva formalnosti. Kje za vraga so pri konkurenčnem podjetju dobili te podatke? Si jih izmenjujejo med seboj? Ne, nikakor!! Se jih da ukrasti ali sneti s kakšnih serverjev? Povsem mogoče! Zdaj pa čisto počasi in pozorno preberite, kaj mi je rekel: »Če vašemu trenutnemu ponudniku ne boste dali priložnosti, da vas kontaktira ali se oglasi pri vas na sestanku, vam za našo, povsem enako storitev, takoj nudim dodatni popust. To je torej že v začetku nižja cena, kot jo plačujete sedaj

Globoko sem zajela sapo, nevajena takšnih pristopov in brez izkušenj, kako se pametno izvleči iz takšnega pogovora. Saj veste, dobre priložnosti se ne izpusti iz rok, nasedli bedaki pa tudi nočemo biti. Uspelo mi je izustiti, naj mi pošlje ponudbo na moj e-naslov. Tako sem pridobila na času in prepotrebnem razmisleku.

imagesDVNOK33L

Preganjavica

Presenetljivo ta pogovor v meni ni zbudil navdušenja zaradi morebitnega prihranka, pač pa skrb in preganjavico, kaj tiči za tem. Njihov jasen namen je, da se odrečem kakršnemu koli stiku z dosedanjim ponudnikom. Kaj mi torej konkurenca preprečuje? Kaj mi prikrivajo, kaj vedo, česar jaz ne vem. Kdo ve tu več?

Konkurenca očitno zagovarja nepreglednost. Mojo odločitev o izboru želi omejiti samo na eno ponudbo – izključno njihovo. Ali je ta res najboljša? Kako naj to vem, če mi želijo preprečiti najbolj logično stvar, ki jo kupci delamo – primerjavo ponudbe in cene? In še, kako on ve, kaj je zame najbolje, saj me sploh ne pozna?

Konkurenca omejuje svobodo izbire. Načrtno želi omejiti mojo svobodo izbire – oni sami želijo izbrati ponudbo zame – seveda svojo. To spoznanje je dokončno prebilo še tisto malo razumevanja do njegovega načina delovanja.

Ne nasedajte nespodobnim povabilom

Konkurenčno ponudbo podjetja B sem prejela na svoj e-naslov. Hkrati sem svojega ponudnika A prosila za identično ponudbo in obe podrobno analizirala. Včasih se vrag skriva v podrobnostih in tudi v tem primeru je bilo tako. Moj ponudnik A v resnici zagotavlja 30% več dodatnih aktivnostih, ki so pri mojem delu nujno potrebne, medtem ko potencialni ponudnik B zavaja, da opravlja te storitve. V resnici jih v obstoječem paketu sploh ni. Prav »prefrigano« jih je vtaknil v drugega, ki je dražji! Hkrati pa me je moj ponudnik A še opozoril na posebnosti, ki so včasih »prikrite« pri konkurenci in naj obljube tudi preverim. Seveda sem jih!

Naj zaključim izkušnjo. Niti najmanjšega dvoma ni, da je konkurenca za vsak razvoj potrebna. A mora biti zdrava, kompetentna in prepričljiva. Moj primer je le eden v vrsti tistih podlih tržnih trikov, s katerimi podjetja nesramno in z očitnim namenom zavajanja prestopajo meje etičnosti poslovanja. Pomislite na to, ko boste doma ali v poslu pred podobnimi odločitvami. Pomislite raje kar dvakrat!

V resnici mi je na koncu odleglo! Ostajam zadovoljna, pomirjena uporabnica zanesljive storitve, ki je točno takšna, kot jo potrebujem.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s